17. apr. 2011

The Help - Kathryn Stockett (Barnepiken)

Jeg synes denne boken var skjønn!
Fra første side er stemmen til Aibileen levende ihodet mitt! Boken holder til på begynnelsen av 60 tallet og to av forteller stemmene er svarte hushjelper fra Mississippi. Den tredje, en ung hvit jente som kalles skeeter holder den tredje stemmen og sammen skaper disse kvinnene en historie som er så fascinerende, varmende, spennende og god, uten å være en klisje.
Jeg visste ingenting om hva boken handlet om før jeg begynte å lese den, så jeg vil ikke røpe så mye handling, da jeg føler at det er slik en bok leses best... med blanke ark bak...

Jeg må bare si at denne boken var for meg et deilig avbrekk fra den raske lesingen jeg ofte foretar meg. Denne gikk ikke å lese fort, ikke fordi den var tunglest men fordi den var såpass rolig at jeg følte den måtte leses med en takt slik hjertet banker, for å virkelig føle den.

Den var en favoritt fra første stund, og jeg håper så inderlig at filmversjonen ikke drar den ned i søla...

10/10

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...