3. feb. 2012

Byttet av Amanda Hocking

Jeg hadde veldig lyst til å like denne boken, jeg hadde gledet meg sååå mye og var sikker på at denne var midt i blinken for meg.
Selv om jeg er i slutten av 20-årene selv, så er jeg veldig glad i YA-bøker, men dette ble litt for simpelt for meg.


Historien handler om Wendy som er et "tryll" - et vakkert troll. Tryller blir "byttet" ut mot menneskebarn ved fødsel og oppdratt av mennesker, til de kommer av alder og blir hentet hjem igjen. Det spesielle ved Wendy er at hun er prinsesse (selvfølgelig) og en ganske motvillig en også. Det er det obligatoriske trekant dramaet, og klart de "onde" som truer noe jeg aldri helt fikk grepet på.


Ok, så har jeg likt flere bøker med akkurat de samme ingrediensene, men hvorfor likte jeg ikke denne? Jeg tror det var måten den var skrevet på, at det hele ble for simpelt og jeg ble ikke dratt inn i historien i det hele tatt. Jeg synes også den var temmelig forutsigbar. Og det er ganske slitsomt å lese en bok der du sitter utenfor og faktisk bare leser og blar sider uten å føle noen mening...


Det var kanskje urettferdig å plukke opp denne rett etter jeg hadde lest Tusen strålende soler, for disse to bøkene er rake motsetninger.


Men uansett, jeg ble ikke noe særlig imponert, og jeg føler ikke for å lese de resterende 2 bøkene i trilogien, dessverre.


(Og selv om jeg leste et manus som ikke var korrekturlest, så klarte jeg ikke se bort ifra faktumet at hver side hadde minst 3 skrivefeil! Det må jo være mulig å bruke korrekturleseren i word før man sender av gårde til trykk?)







1 kommentar:

  1. Har ett manus av denne liggende i bokhyllen og har hatt lyst til å lese den lenge.... men etter å ha lest dette så kan jeg sikkert drøye enda lenger..

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...