28. jan. 2012

Forskjellige bøker, like omslag....(?)

Jeg var og tuslet rundt på ark idag (som jeg veldig ofte gjør ) og kom over et par bøker som har det samme omslaget!
Jeg har aldri sett dette før, og jeg tror ikke jeg visste at det var mulig...  jeg mener: "er det mulig???" (med sånn sarkastisk stemme)
Dette dreper bøkene for min del... det gir meg en følelse av dårlig gjennomføring og en "billig" utvei, ved kjøp av bilder. Jeg synes ikke det for mye å investere i en fotograf eller grafiker som kan ta et bilde eller designe noe originalt - for at produktet - i dette tilfellet BOKEN skal se original ut - for la oss være ærlige her, det er en grunn til at ordtaket: "Dont judge a book by its cover" eksisterer - det er fordi vi faktisk dømmer bøkene utifra coveret!

Da jeg kom hjem googlet jeg dette fenomenet og fant ut at det skjer støtt og stadig...

Jeg for min del har bare 1 ting å si: FAIL!!!!!






6 kommentarer:

  1. Det har jeg aldri sett før heller. Ikke bra.

    SvarSlett
  2. Jeg har lagt merke til Helt Uærlig og Hunting Lila. Jeg trodde faktisk lenge at Helt Uærlig var den norske oversettelsen av Hunting Lila, men så viste det seg at det er oversettelsen til Heist Society... men boka er morsom den, altså ;-)

    SvarSlett
  3. Jeg tenkte først også det var oversatt versjon, men så la jeg merke til forfatternavnet
    :-)

    SvarSlett
  4. Jøss viste jeg ikke, man lærer så lenge man lever. Dette var jo litt teit!La meg forresten som følger av bloggen, fin blogg:)

    SvarSlett
  5. Jeg er helt enig med deg i dette. Veldig uoriginal og kjedelig når to omslag blir så og si helt kliss like! Hunting Lila skal visstnok være knallbra, så jeg er fristet til å lese den selv allikevel(men det er kun fordi jeg har lest glimrende omtaler av den).

    SvarSlett
  6. haha, det er så artig når man tilfeldig kommer over sånne som dette!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...