4. mars 2013

Will Grayson Will Grayson - John Green, David Levithan

Etter å ha lest alt annet av John Green og Every day av David Levithan fant jeg ut at jeg måtte lese denne de hadde skrevet sammen.
Boken er bygd opp slik at de har skrevet annet hvert kapittel, og uten å vite noenting om boken på forhånd så fant jeg ut av dette ganske kjapt.

Boken handler om 2 gutter som begge heter Will Grayson. John Green skriver den ene, og David Levithan skriver den andre.
Det er et spennende konsept og et spesielt samarbeid som har gått inn i dette prosjektet. Jeg vil ikke si så mye mer om det, da jeg likte veldig godt å lese "blindt" (dvs at jeg visste ingenting på forhånd, jeg visste ikke engang at det var 2 "Will Graysoner")

Jeg synes boken var ok, det var mer spennende for meg å se hvordan stemmene til JG og DL var så annerledes og virkelig gjorde 2 helt forskjellige karakterer ut av dette med 2 helt forskjellige stemmer også "fuse" dem sammen.

Jeg er glad jeg har lest den, og jeg tviler på at andre kan gjenskape det de skapte med denne boken på egenhånd - it takes two baby...

Uansett... Jeg er fan av dem begge... Men hvis jeg var totalt ukjent med disse to forfatterene ville jeg lest noe annet av dem først, da dette ikke er noen av deres sterkeste verk.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...