4. apr. 2011

Sara's Key - Tatiana de Rosnay

Jeg føler at fler og fler bøker om dagen er skrevet rundt krig. Dette er en bok som er lett å lese om et vanskelig tema.
2.verdenskrig i Frankriket... Etter å ha lest "Hotellet på hjørnet av bitter og søt" av Jamie Ford, skjønte jeg at det var mye jeg ikke har visst når det kommer til dybden av denne krigen. Og her får jeg akkurat samme følelse...
Jeg synes de to bøkene er like på flere måter, samtidig som de er vidt forskjellige, men minst like gode bøker!
Jeg vil ikke dra ut i evigheter hva disse to bøkene handler om, mest sannsynlig vet du det allerede.

Jeg tror jeg bare velger å si at bøker som denne, selv om den ikke er sann, så er den basert på sanne hendelser og den gir et innblikk i historien og det er noe med den slags bøker som virkelig appelerer til meg.
Jeg synes ikke slutten på Sara's nøkkel fungerte helt for meg, og jeg vet ikke hva det var men jeg forstod ikke helt hva det var som drev denne boken. Men jeg synes fortsatt at den var god og jeg vil absolutt anbefale den.


7/10

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...