21. mai 2011

Film basert på bok basert på virkelighet - Catch me if you can!

Jeg husker ikke helt hvor jeg kom over denne boken, jeg tror det var et eller annet sted i Asia. Uansett, jeg var heldig som kom over denne før filmen kom ut, ellers hadde jeg nok aldri lest den... Jeg er veldig systematisk der! Dersom jeg har sett filmen så leser jeg neppe boken, det blir for kjedelig når alle karakterene allerede har ansikt og historien er ferdig fortalt meg. Også er det motsatt, dersom jeg har lest boken så kommer jeg til å hate filmen! haha! Alltid like spent på å se hvordan de har filmatisert bok, også alltid like skuffet....
Men på "catch me if you can" var jeg for første gang ikke skuffet! Boken var bra, spennende og sånne biografiske romaner er noe av det beste jeg vet! Virkeligheten er ofte sprøere en hva man kan tenke seg eller finne på! Og det bevises her!

Frank Abagnale begynner som en sjekk svindler som utvikler seg til bredere og bredere former for svindel mens han konstant er jaget av FBI. At dette er en sann historie er helt hårreisende! Dog mye av innholdet og svindelsmetodene har gått ut på dato vil det ikke dermed si at det ikke er imponerende!

Så enten du er bokelsker eller filmentusiast så kan du plukke opp denne! Du vil ikke bli skuffet, uansett hvilken versjon du velger :-)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...