28. mai 2011

The girl with the dragon tattoo

For de som har lest "Menn som hater kvinner" og kanskje til og med også har sett de svenske filmene synes sikkert ikke noe om Hollywood versjonen som kommer på slutten av året.
Jeg har ikke lest bøkene (noe jeg ergrer meg litt over) men jeg har sett de svenske filmene og jeg gleder meg veldig til den amerikanske. Jeg er veldig glad i det overdådige og jeg elsker hvordan amerikanerne overdriver alt de kan for mange millioner.
Og uten å være landsforreder så vil jeg bare nevne at amerikanerne er noen skikkelig gærninger når det kommer til å lage bra film! Det blir sikkert ikke spart på ressursene og med skuespillere som Daniel Craig, Stellan Skarsgård og Rooney Mara så tror jeg det er duket for en skikkelig bra filmkveld!

Filmen er ferdig innspilt og er som de kaller det i "post-production" og skal ha premiere i november 2011 her i Norge! Jeg skal på kino!!! skal du?
(Og ja, jeg har sett de svenske filmene og synes de er kjempe gode, men det betyr vel ikke at jeg ikke kan synes at de amerikanse er vel så bra?)



5 kommentarer:

  1. Jeg er sykt skeptisk, jeg syns det er teit at de skal hollywoodisere alle norske & svenske suksesser... Trolljegerne skal også i denne ...

    Hva tenker du egentlig?

    Jeg gleder meg til å se hva de får til, for å være ærlig... Men Noomi Rapace er min Lisbeth... FOR ALLTID!

    SvarSlett
  2. Jeg gleder meg jeg, har stor tro på at Daniel Craig vil gjøre en god jobb :-)
    Det "teite" synes jeg er å være negativ til at ting "hollywoodiseres" det betyr jo bare at det når et bredere publikum og det gir jo bare enda mer oppmerksomhet til bøkene!

    Bare se på harry potter... eller twilight... hollywood film = enorme boksalg!

    Og hvis det er hollywood filmer som skal til for å få flere (og da iallefall den yngre generasjonen) til å lese, så synes jeg det er mer enn greit!

    SvarSlett
  3. Ja, men de viser jo filmen på svensk i hollywood allerede, so whats the point? ....

    De selger jo noe sykt i USA allerede...

    SvarSlett
  4. Amerikanere er sykt nasjonalister, akkurat som oss... og selv om de setter opp den svenske versjonen på et par kinoer rundt om så vil det ikke dermed si at alle ser den... Ville du slitt deg igjennom en tekstet polsk film?

    Filmen har tjent mindre i inntekter i gigantiske USA enn den har i bittelille danmark...

    Dette er en diskusjon som har pågått lenge mellom nordiske nasjonalister og de pop kulturelle. Nasjonalistene vil alltid være imot det, mens pop tilhengerne alltid vil være for det!

    Men en ting som ikke kan diskuteres er amerikanerenes evne til å gjøre ting stort! Og jeg for min del liker grandeur...

    SvarSlett
  5. Ja jeg ville sett en polsk film med norsk/engelsk tekst... Jeg ser Anime på Japansk m/ Engelsk tekst,...

    Ja det var jeg ikke klar over, ^_^

    Nei, det er de ganske flinke på, XD

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...