30. mai 2011

Theodore Boone - The Abduction

John Grisham kom ifjor ut med første boken i en serie for ungdom - Theodore Boone - Kid lawyer.
Bøkene handler om Theo Boone som har vokst opp i advokat miljøet da både moren og faren er advokater og noen av hans beste venner inkluderer prominente dommere.
I bok 2 om Theo Boone, forsvinner bestevennen hans, April, fra soverommet sitt midt på natten, uten forklaring.
Politiet's ledetråder fører ingensteds. Men Theo gir ikke opp og bruker sine advokat kunnskaper og etterforsknings kunnskaper for å finne sannheten.

Jeg leste den første boken om Theodore Boone ifor sommer, og dette er en utrolig søt serie for ungdom. Og selv om jeg synes den var noe treg, så har jeg fortsatt forhåpninger for den andre boken, nå som vi har blitt litt kjent med karakterene allerede.

Jeg har vært fan av Grisham siden jeg leste partneren for over 10 år siden, og jeg vil alltid lese alt han har å komme med, selv om det handler om advokater, malte hus eller fotball, og ungdomsbøker er ikke noe unntak.
Jeg synes eller at Grisham sine bøker er velkomne innslag i en ellers dystopisk og vampyr fyllt barne/ungdomsbokhylle!

Boken kommer for salg på engelsk 9.juni 2011


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...