22. feb. 2013

The wonderful wizard of Oz - L.Frank Baum

Jeg fant ut at jeg måtte lese denne da en venn inviterte meg på teater for å se The wizard of Oz. "Jeg elsker The wizard of Oz" utrbryter jeg og begynner å synge "yellow brick road". Han bare så dumt på meg og forklarte at forestillingen ikke var en musikal og at den var basert på boken, ikke på filmen. "Hva er forskjellen" spurte jeg. Igjen fikk jeg dumme blikk.

Vi fikk aldri sett forestillingen, men jeg skjønte at jeg måtte lese boken. Jeg tror ikke jeg trenger å fortelle hva den handler om, vi kan alle historien om Dorothy.

Jeg synes forresten ikke historien var så annerledes, jeg synes bare den var kjedeligere og dro ut på mange steder. Men jeg så likheten i andre fortellinger mer når jeg leste hele historien. Jeg fikk assossiasjoner med Alkemysten av Paolo Choelo blant annet.

Jeg visste fra før av at de røde skoene hennes var originalt sølv i boken, men jeg likte ikke lese det.

Jeg elsker også musikalen "Wicked" og jeg tror jeg vil lese den boken også, men jeg tror jeg venter litt, for jeg synes "The wonderful wizard of Oz" var litt kjedelig å lese. Og 2 skuffelser på rad tror jeg ikke jeg orker.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...