19. feb. 2013

Tree of codes - Jonathan Safran Foer


Tree of Codes er ren kunst i form av en bok. 

Foer tok sin favoritt bok "The street of crocodiles" av Bruno Schulz og klippet ut majoriteten av boken og dermed lagde sin egen historie. Er det plagiat? Jeg synes ikke det... Jeg har ikke lest original boken, selv om det hadde vært utrolig morsomt å lese den også (skal prøve å finne den.) Men jeg synes det Foer sitter igjen med er ren poesi.
Uten tvil en av mine favoritt bøker (hvis man engang kan kalle det en bok) som aldri vil bli lånt bort, gitt bort eller lagt bort på noen måte. Den har fortjent en evig plass på nattbordet, der jeg kan nyte de få ordene som overlevde prosessen.
Anbefales på det aller sterkeste til de som har sans for kunst og poesi.



2 kommentarer:

  1. Oi, denne har jeg nettopp kjøpt! Spennende :)

    SvarSlett
  2. Håper du nyter de forsiktig utvalgte ordene så godt som jeg gjorde :-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...