21. aug. 2011

Half-broke horses by Jeannette Walls

I min søken på en bok som fenger meg så tok jeg tipset i å lese en bok jeg har lest før og likt, men istedet så tok jeg en forfatter jeg fant fascinerende, da jeg ikke er spesielt glad i å lese bøker om igjen da hele handlingsløpet allerede er røpet.
Den boken jeg sist husker gav meg noe spesielt var Krystallslottet av Jeannette Walls og gjett om jeg var lykkelig da jeg fant at hun har skrevet en bok til, denne gangen om oppveksten til bestemoren sin!

For en fantastisk måte å få mer ut av Krystallslottet på! Her får du hele bakgrunnshistorien til moren til Jeannette (og noe fiksjon) samtidig som en fantastisk Annie Oakley møter huset på prærien møter Amelia Earhart biografi av bestemoren. Det kunne rett og slett ikke ha blitt bedre!

Nå er ikke bøkene til Jeannette noen litterære mesterverk, men hun har en helt unik evne til å skrive små historier og sette dem sammen til en fortelling, og det er de små historiene man husker, og de er det MANGE av!!!

Har du enda ikke lest krystallslottet, så sier jeg bare: løp og kjøp! Og når du lukker siste siden, rister på hodet og lurer på hvordan i all verden foreldrene hennes ble slik som de ble, så setter du igang med half-broke horses, du vil garantert ikke angre!!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...