26. sep. 2011

A stranger is watching - Mary Higgins Clark

Seks år gamle Neil så sin mor, Nina, bli drept, og nå forsøker han og faren å komme over det grusomme som har skjedd. En mann blir dømt for mordet selv om han hele tiden hevder at han er uskyldig, og tidspunktet for hans henrettelse nærmer seg. I kulissene befinner det seg en person som vet hvordan Nina ble drept og som holder deres liv i sine hender.

Dette er første boken jeg leser av Mary Higgins Clark, men jeg har jo hørt mye om at hennes bøker er bra og veldig spennende. Og på en måte så synes jeg denne passet den beskrivelsen, men samtidig så ble den litt for filmaktig for meg, og det er ikke nødvendigvis en negativ ting! Ofte så har jeg ikke noe imot det i det hele tatt, for jeg spiller ut hvordan det ville sett ut i hodet mitt, men denne ble litt for mye av det gode.

Jeg vet ikke om det er andre bøker av Mary Higgins Clark som kanskje er bedre, men jeg tror nok ikke jeg velger hennes bøker igjen, da leser jeg heller mer av John Hart, da jeg synes den ene boken jeg har lest av han var helt genial! (The Last Child var det vel den het)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...