29. apr. 2012

The beach house av James Patterson

Hva som får meg til å lese bøker noen ganger er utrolig. Denne ville jeg lese etter jeg så filmen "The vow" der hovedrolleinnehaveren påstår at det er hennes favoritt bok og var den en bok hun skulle ville lese igjen som om hun aldri hadde lest den før skulle det være denne boken.

Så jeg plukker opp og leser....

Jeg er ikke imponert. Jeg synes boken leste som en episode av CSI eller Law and order. Jeg kunne nesten høre lydeffektene mellom kapitlene der "cliffhanger-ene" hang på rad og rekke.

"The beach house" handler om "Peter" som blir drept på begynnelsen av boken. Broren gjør alt han kan for å komme til bunns i saken som politiet ikke har noen interesse av - eller er det andre grunner til at politiet ikke vil røre saken?
Peter ble nemlig funnet på privat stranden til byens rikeste mann, som hevder at det var et selvmord.

Det er en klar good vs evil type bok der de snille vinner og de slemme taper. Veldig klishe spør du meg. Ikke noe fabelaktig, men helt grei lesing, da den er super lett å lese.
Har du ikke noe annet i nærheten, så la gå, kjør på. Kan du velge, velg noe annet, velg noe bedre.



1 kommentar:

  1. Jeg leste en Maximum Ride bok, men jeg ble ikke imponert heller. Den var alt for cinematisk for meg. Ingen følelser... osv.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...