28. apr. 2012

The Game av Neil Strauss

The game påstår å være en sann historie om en slags undergrundsklubb for sjekkere! Her kan man lære kunsten å sjekke opp kvinner - for ifølge "the game" er det en kunst alle kan gjøre, bare man har oppskriften.
Neil som er forfatteren,  går fra å være en AFC (average frustrated chump) til en PUA (pick-up artist) de kaller "style". Han infilterer miljøet med planer om å skrive om det, men ender opp med å leve livsstilen, reise verden rundt, sjekke opp damer, dra på de kuleste festene, henge med Courtney Love, teste ut teorier på Britney Spears og bo i de mest extravagante husene i Hollywood.

Jeg kan ikke si for sikkert om jeg tror hele historien er sann da jeg ofte tror at mennesker overdriver og pynter litt på ting, men etter å ha googlet litt om forfatteren kan man jo lett se at han har gått igjennom en viss forvandlig gjennom tiden så noe av det er sikkert sant.
Det jeg har troa på er at flere av "triksene" fungerer ute på markedet. Guttene finner på utrolige ting, jentene ler, oppmerksomheten er der. Jeg tror ikke mange av guttene jeg har "blitt sjekket opp av" har lest boken eller praktisert disse triksene med vilje, men jeg kjenner igjen noen scenarioer og kan fort se hvordan det kan bli sett på som et spill.

Alt i alt synes jeg "The game" var grei lesning, interessant, men også en smule lang og drøy... Kunne sikkert ha vært 200 sider kortere. (Om jeg husker rett lå den på rett under 500 sider).


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...