28. feb. 2013

An Abundance of Katherines - John Green

John Green er offisielt min store helt. Jeg elsker alt han skriver, og hadde han skrevet en kokebok så hadde jeg lest den også (jeg kan ikke lage mat og har ikke noe interesse av å lære å lage mat.)

Jeg tror "An abundance of Katherine's" er min nye favoritt. (Noen ganger kommer sånne ting an på rekkefølgen man leser bøker i, og jeg leste "The fault in our stars" først.)

Bakside teksten er som følger:
Når det kommer til forhold har alle en type. Colin Singleton's type er jenter som heter Katherine. Han har vært sammen med og blitt dumpet av 19 Katheriner. Etter Katherine den 19de dumper han, reiser Colin - et anagram besatt utvasket vidunderbarn ut på en road trip sammen med sin overvektige Judge Judy elskende venn Hassan. Med 10,000 dollar i lomma og et villsvin på sporet av han, er han ute etter å bevise en matematisk teori han håper vil forutse kommende forhold (og forhåpentligvis vinne jenta.)

Det er lett å forstå at mange tror at John Green selv er et vidunderbarn eller lider av en geni-sykdom, men han påstår selv at han ikke er/lider av disse tingene. Personlig mener jeg at han har skrevet 5 bøker som beviser det motsatte! Dette er så på grensen til å være genialt at det nesten er uforståelig, men det ligger akkurat innafor grensa til at man forstår nok at det er ekstremt underholdene og avhenginghetsdannende.

An abundance of Katherines går inn i "kan leses utallige ganger og aldri bli lei" hylla.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...