17. feb. 2013

Paper towns av John Green

John Green er offisielt en av mine favoritt forfattere! Han bare "gjør det" for meg hver eneste gang.

Paper towns handler om Quentin som har bodd ved siden av Margo hele sitt liv. Da de var 9 år gamle oppdaget de et lik sammen i parken. 10 år senere har vennskapet mellom dem falmet, men når Margo banker på vinduet til Quentin en natt blir det en natt de sent vil glemme.
(Jeg skal ikke røpe noe av hva som skjer den natten.)

Livet til Quentin forandrer seg drastisk da han finner ut dagen etter at Margo har forsvunnet, men hun har etterlatt seg spor som bare Quentin klarer å lese, eller har hun?

Om jeg noen gang skulle skrevet en bok så håper jeg at den har sjel som bøkene til John Green. De er så simple, men alikevel så dype. Har du ikke lest noe av han tidligere så gjør det nå!

(The fault in our stars, fortsatt min favoritt, men dette er en soleklar andreplass....)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...