16. okt. 2011

Hva er en murstein?

"En murstein av en bok" er et uttrykk som brukes titt og ofte...  Men hva er egentlig kriteriene for å kalle en bok for en murstein?
Kate Morton sine bøker er jo ganske gode og tykke, men de er jo veldig lettleste, og kan det da regnes som en murstein?
Visse andre bøker kan være på 2-300 sider og være uutholdelig tungleste, er disse da mursteiner?

Sitter og vurderer om jeg skal begynne på 1Q84, Balansekunst eller The Distant hours... Alle ganske tykke bøker... eller om jeg rett og slett skal la de ligge til juleferien... Høsten ser ganske stressende ut her i gården og da synes jeg det er best med "candy" bøker som er lettleste og kjappe.

Iblant må jeg si at størrelsen teller.... den kan være litt "ork" hvis den er for tykk og tung... for ikke å snakke om at den er umulig å drasse med seg rundt i veska og tung å holde på når man ligger i senga og leser...

2 kommentarer:

  1. Hei:) Hvis du begynner på "Balansekunst" er du ferdig på 2-3 dager. Den er umulig å legge fra seg! Også kommer du mest sannsynlig inn i en India-dille etterpå... Enjoy

    SvarSlett
  2. Hehe, India på hjernen har jeg hatt en stund, har veldig lyst til å reise dit. Farlig om den sender meg videre ned den veien av obsession! Men takk for tips!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...