9. okt. 2011

Tysteren av Jan-Erik Fjell

Fra forlaget:

Tysteren er en parallellhistorie som begynner i New York på 1960-tallet. Vincent Giordano tas opp i den beryktede mafiafamilien Locatelli og får sin ilddåp: å henrette en tyster. I nåtid i Fredrikstad drepes byens rikeste mann. Det er grunn til å tro at drapet er økonomisk motivert. Fra Kripos kommer overbetjent Anton Brekke for å lede etterforskningen. Frodig, freidig og frekk, med drag på damene og en hemmelig lidenskap: pokerspill. Med den ivrige politistudenten Magnus Torp i hælene begynner Brekke å rulle opp flere historier som på en overraskende måte flettes sammen til en snedig finale.


Jeg har lest mang en krim tidligere og jeg må si at jeg er mektig imponert!  Jeg skjønner hvorfor alle skryter av denne og anbefaler den både høyre og venstre og jeg er utrolig glad for at jeg kan stelle meg i køen av de som har lest den og vil også bli en anbefaler av denne boken!

Jeg vil sette Jan-Erik Fjell på øverste hylle, sammen med mine Nesbø, Grisham, Hart, Connelly og Coben og storme ut til bokhandleren når han lanserer noe nytt for makan til bra krim skal en lete lenge etter!
Her er det mange gode karakterer å følge med, og han klarer å holde spenningen gående igjennom hele boken.
Det er vanskelig å tro at dette er en debut og at Fjell kun er 28 år! Det viser bare at dette er et naturtalent!

2 kommentarer:

  1. Jeg likte også denne veldig godt og synes den hadde noe unorsk over seg. Jeg må innrømme at den likevel er fort glemt, men veldig underholdende og spennende mens det stod på.

    SvarSlett
  2. Jeg likte at boken dro det velkjente mafia miljøet nærmere norge (ikke at jeg ville likt det i virkeligheten!) hehe Om den er lettglemt får jeg komme tilbake til, for den er fortsatt fersk i mitt minne ;-p

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...