22. mai 2011

Divergent - Veronica Roth

Jeg plukket opp, eller rettere sagt bestilte fra play.com, Divergent etter bokomtale fra Bokelskerinnen som du kan se HER. Etter terningkast 6 fra henne, kunne jeg ikke annet enn å hive meg over! Og jeg angrer ikke i det hele tatt!
Boken handler om Beatrice eller Tris som hun kaller seg etter hun bryter fra familien's fraksjon (direkte oversatt). Fremtids Chicago er nemlig delt opp i 5 forskjellige fraksjoner - Candor som dyrker ærlighet, Abnegation som dyrker uselviskhet, Dauntless som dyrker modighet, Amity som dyrker fred og Eritud som dyrker intelligens. Og som alle andre som fyller 16 må Tris velge hvilken fraksjon hun vil dyrke, og det kan vise seg å bli et vanskelig valg, med store konsekvenser!

Divergent er en ungdoms dystopi av det beste slaget. Denne boken inneholder alt og den har et tempo som er så behagelig at ingen sanser går irritert hjem.
Samtidig så føler jeg at dette kun var en introduksjon til noe større som ligger i vente! (Dette er begynnelsen på en triologi)
Jeg er så mektig imponert over Veronica Roth, bare 22 år gammel har hun klart å skrive en knallsterk debut!
Seksern får hun av meg også!

Vil du følge bloggen til Veronica Roth kan du klikke HER - du kan også lese de første 100 sidene på bloggen hennes om du ikke klarer å vente til du får kjøpt den!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...