18. mai 2011

Snømannen - Jo Nesbø

Jeg hørte i bursdagen til en venninne av denne boken var ufattelig bra! Så jeg tenkte jeg skulle plukke den opp. Jeg er da også veldig glad i å lese på engelsk, så jeg logget på play.com og bestilte meg "the snowman.
Tabbe 1 - Ikke les norske forfattere på engelsk... det blir bare tull! Man tenker på norsk, handlingen er i norge og man blir bare språk forvirra pga stedsnavn osv.
Tabbe 2 - Ikke bare kjøp en bok fordi noen sier at den er bra, gjør litt research først!
Hadde jeg gjort dette så hadde jeg visst at dette var en serie om Harry Hole og hadde da kanskje begynt på begynnelsen på serien. Istedet fikk jeg en litt kjip intro og uforståelige tilbakeblikk mens jeg DA skjønte at det var flere bøker før den jeg satt med :-S

Sett bort ifra alt dette, så var jo boken helt hårreisende skummel og jeg fikk nesten ikke sove!!! (I tillegg korresponderte datoene i boken, men datoene i virkeligheten, og det gjorde det enda skumlere!)

Det er helt utrolig at denne boken klarte å være bra etter voldsomme forsøk på bli dårlig... men nå er det ikke annet å gjøre enn å få kjøpt inn alle bøkene fra begynnelsen av - på norsk!
Og la seg bli skremt/underholdt!!! Ti tommler opp!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...