18. mai 2011

One day - David Nicholls

"One day" var en dag i mitt liv som var vel brukt på å lese denne.... På norsk heter den direkte oversatt til "en dag".
Konseptet er livene til Dexter og Emma fortalt ved å kun besøke dem 1 dag pr. år fra den første dagen de møttes. Vi ser da hvor de er i livene sine år etter år, noen år er de sammen, andre år ikke.
Når jeg først skjønte konseptet så ELSKET jeg det, så gikk jeg over til å ikke like det i det hele tatt, på grunn av all informasjonen man mister ved å kun besøke én dag... hva skjedde dagen derpå da??? det vil man aldri få vite...
Mye kan skje på ett år, mye får man svar på, mens annet går ubesvart.

Jeg kunne ha stoppet halvveis i denne, og avskrevet den som en god idé, men ikke vel gjennomført, men da hadde jeg aldri fått vite hvor utrolig spesiell og livsforandrende denne boken er!
Man skal være forsiktig med å dømme bøker uten å ha lest dem ferdig, og etter å ha lest denne ferdig, så må jeg si at jeg aldri skal dømme en bok før siste siden er lest igjen!

Jeg skal ikke røpe noe.... men denne.... denne er virkelig... virkelig alt jeg ønsker meg i en bok!

10/10

3 kommentarer:

  1. Jeg ønsker å lese denne, men har ikke kommet meg langt nok. . . Jeg har sett på denne boken på hyllen om og om igjen, men alltid vært usikker på om det er verdt å kjøpe den, men nå skal jeg plokke den opp når jeg ser den, ^_^ Takk for en fin annmeldelse. . .

    SvarSlett
  2. Filmen kommer jo snart ;-p hehe Jeg har faktisk troa på at den blir bra!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...