25. mai 2011

Elixir av Hilary Duff

Jeg vet at de fleste tenker "Hilary Duff" - det må jo bare være dårlig!!! Jeg har ingen fordommer og er villig tilå gi det meste en sjanse!

Dette er en ungdomsbok (noe jeg ikke fant ut før jeg var halvveis igjennom), og det er også begynnelsen på en triologi (noe jeg ikke fant ut før jeg var ferdig)!
Den handler om 17(?) år gamle Clea som er datteren til en kjent kirurg og en prominent politiker i Washington. Clea jobber som fotograf under et psydonym og ett år etter farens forsvinning finner hun en mann i alle bildene sine.
Etter hvert begynner hun også å drømme om han, eller er det drømmer?
Hun begynner å etterforske og det leder henne tilbake til sin fars forsvinnelse, en elixir som gir evig liv, på flukt fra 2 motarbeidende bander og inn i armene på den mystiske mannen fra drømmene.

Her er det ganske mange baller i lufta samtidig og tempo er veldig høyt. Jeg slet meg litt igjennom de første 100 sidene, men etter hvert som jeg ble vant til språket (som sikkert er lagt opp til en yngre, og amerikansk målgruppe) så ble det faktisk ganske spennende!
Man må ta det totalt usannsynlige for hva det er, og hadde jeg visst at denne boken handlet om paranormale krefter så hadde jeg kanskje åpnet den med andre instillinger.
Problemet ble at jeg forventet meg noe helt annet og synes det paranormale ble litt latterlig. Trekant dramaet ble litt for forutsigbart, mens andre roller ble merkelig forlatt.

Men jeg skal ikke avskrive Hilary Duff helt enda (og hun har fått hjelp til å skrive den, ja.) Nå som jeg vet hva jeg går til, så plukker jeg sikkert opp bok 2 ivrig etter å se hva som skjer videre med Clea.
Men jeg gir den en foreløpig 4'er... for jeg er ikke helt overbevist heller og synes den bare var helt grei....
Boken er jo selvfølgelig en bestselger i USA.


4 kommentarer:

  1. Den var helt fantastisk, ikke den beste... Men det er den første boken jeg har lest på bare to dager. Det var bare noe ved den som gjorde den bra, ... Du burde lese den, ^_^...

    Annmeldelsen Min: http://secrpages.blogspot.com/2011/02/elixir.html

    SvarSlett
  2. Jeg har jo lest den da, og jeg kommer til å lese oppfølgeren også, for det var ganske spennende og veldig annerledes fra noe annet jeg har lest tidligere, MEN jeg er ikke 100% overbevist enda... Gleder meg alikevel til neste bok, håper den bikker meg over til "fan" :-)

    SvarSlett
  3. Jeg kjøpte den i fjor, og har lest første kapittel om og om igjen.... I går bestemte jeg meg for å begynne å lese og komme ordentlig i gang. Er enig med deg om at i allefall de tre første kapitlene var litt stive, men nå begynner det å virkelig bli spennende! Elsker Hilary, så bestemte meg for Å kjøpe den når den kom ut! Har bare glemt den helt, haha! :-)

    SvarSlett
  4. Når man gir seg hen for hva den er så er den faktisk ganske spennende... :D Jeg synes også at Hilary er helt rå! Og dette var iallefall noe helt annet enn hva Lauren Conrad holder på med! A+ for originalitet!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...