25. juni 2011

Til de som ikke liker film basert på bøker....

La meg minne dere på at de fleste filmene faktisk er basert på bøker, ja, til og med selv om du ikke har lest den (eller i noen tilfeller hørt om dem)!

Men det er en rekke med klassikere som vi elsker! Som kom først i bokform!
Denne kritikken kommer jo selvfølgelig bare om noen faktisk har lest boken, ellers så kan man jo ikke vite. Og alle sier alltid: Boken er bedre en filmen.
Jeg tror ikke alltid at filmen som blir laget er dårlig, men kanskje heller at filmen ikke korresponderer med de bildene vi selv har dannet oss...? Eller at du allerede har lest hele historien så det ikke er noen overaskelses moment?
Er en film eller en bok like bra andre gangen? Man kan jo tenke på det sånn også....

Som regel når jeg leser en bok først, så synes jeg filmen er kjedelig, og hvis jeg ser filmen først (så leser jeg sjelden boken etterpå, men hvis jeg gjør det) så synes jeg som regel boken er bare helt grei. (Alle karakterene og stedene har jeg jo allerede avbildet i hodet mitt, så hva er poenget egentlig?)








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...