24. okt. 2011

Dårlig bok = dårlig film!

Det begynner å bli en del år siden jeg leste Allison Pearson's " I don't know how she does it", og jeg husker at jeg synes den var eksepsjonelt dårlig... Jeg var ikke noe fan - enkelt og greit. Jeg vet at blant annet Liv Gade har skrytt veldig av denne boken, men jeg ser ikke appealen i det hele tatt.
Jeg synes den var kjedelig og uinteressant og grunnen til at jeg ikke har glemt den og fortsatt sitter med en irritasjon når det kommer til den boken er fordi jeg hadde gledet meg veldig til å lese den.

Jeg var i en periode der jeg ikke leste så mye bøker, og denne boken fikk meg til å gi opp bøker en liten stund. Så irritasjonen var sterk for å si det sånn... hehe



Også så jeg da, for ikke så lenge siden at Liv Gade hadde med denne boken i sine bokanbefalinger og stusset litt over hvordan denne elendige boken har klart å få så lang levetid. Også fant jeg ut at det blir laget film av den... (Hvorfor?)
Jeg elsker Sarah Jessica Parker selv om jeg synes hennes roller utenfor "Carrie Bradshaw" har vært skuffende - så drar hun meg som regel til nærmeste kino fordet. 

Da det er så lenge siden jeg leste boken så tenkte jeg at jeg skulle prøve filmen! Kanskje min hukommelse av hvor lite jeg likte boken hadde grodd til noe annet i løpet av årene eller kanskje livet mitt hadde forandret seg nok til å se på denne historien på en annen måte, men akk....

Filmen var like dårlig som boken - synes jeg iallefall.... Totalt uinteressant og overfladisk. Jeg brydde meg ikke om noenting, ingenting sto på spill - kjedelig kjedelig kjedelig!


Jeg er kanskje veldig streng nå, men dette var bare ikke noe for meg.

2 kommentarer:

  1. Jeg mer å ha lest boken, den satt ingen spor.. ga den bort til min søster etter en rydd i bokhyllen tidligere i år. Tror jeg styrer unna filmen også.

    SvarSlett
  2. ja, den var ikke akkurat noe å rope hurra etter....

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...